vrijdag 28 februari 2014

Nog een tas

Omdat ik zo tevreden ben over de tas met roosjes van wolvilt had ik besloten er nog één te maken maar nu voor de lente/zomer.
De kleur had ik al in mijn hoofd alleen wilde ik wel graag een ander modelletje.


In de winkel hing de tas in een petroleumgroene kleur wat niet echt mijn ding is. Ik had natuurlijk voor de kleur 'roos' gekozen en uiteraard ben ik helemaal in de wolken dat dit een kleur is die dit voorjaar/zomer helemaal in is!

Uiteindelijk heb ik gekozen voor twee zachte tinten en een felle kleur er tussen om het toch iets meer pit te geven. De tashengsels met een kantje pasten hier ook prima bij.

Ik had al besloten om deze keer een voering in de tas te maken zodat ik niet steeds zo hoef te staan graaien om mijn autosleutels etc. te zoeken.
Dat kwam goed uit want toen de tas gewassen was bleek de bodem een beetje door te hangen. Een stuk stevig karton met daar de stof om genaaid zorgt nu voor de nodige stevigheid en kan er uit genomen worden als de tas gewassen moet worden.
Nu nog even wachten tot de lente echt begint en we de nieuwe zomerkleurtjes kunnen gaan dragen!

Deze tas is gehaakt en heb je op twee avonden klaar!


Aan deze kant een open zakje met sleutelhangerring waar ik een tasje aan gemaakt heb om 'vrouwenspulletjes' in op te bergen.

Twee magnetische drukknopen zorgen er voor dat de tas toch een beetje gesloten kan worden. De bodem ligt er los in om makkelijk te kunnen verwijderen. Het zakje heeft een ritsje en er hangt een slotje aan om de autosleutels aan te hangen.








3 opmerkingen:

  1. Heel mooi gemaakt!! Met allemaal handige opbergvakjes, super! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super gemaakt Ann! Mooie kleuren en nu maar wachten op de lente!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi gedaan! Vrolijk en vrouwelijk! Hoop dat je snel gebruik kan gaan maken van je tas!

    BeantwoordenVerwijderen