zaterdag 22 maart 2014

Een vrolijke sjaal

's Avonds als ik lekker bij de haard in de zetel zit vind ik het fijn om nog iets om handen te hebben.

Ik had leuke katoen in een mooi lila kleurtje gezien die echt wel met me mee naar huis wilde gaan.
Waar ik ergens in mijn achterhoofd al aan gedacht had was dat dit soort garen niet zo leuk is om te verwerken maar ik wilde het toch graag proberen.

Wat ik dacht was dus ook zo. Geen wonder dat het voorbeeld in de winkel maar een zakdoek groot was! De manier waarop de draad gesponnen is in dikke en dunne stukken maakt het een stuk moeilijker om vlot door te breien.

De sjaal moet normaal met naalden nr.6 gebreid worden maar zelf heb ik voor dikke breinaalden (nr.10) gekozen. Nu is hij lekker soepel en los om te dragen en het geeft een extra leuk effect.
In totaal gebuikte ik 3 bollen  "'Opium' king cole" van 100 gr. en de sjaal is ongeveer 1m. op 1.5m.

Hmmm, foto's van mezelf vind ik nooit leuk maar ja, ik ben dan ook geen fotomodel dat dit dagelijks doet!
Ik kan hem ook als omslagdoek dragen.
Geniet van jullie weekend!



8 opmerkingen:

  1. Dit is dus echt een doorzet project geweest. Wel een hele mooie sjaal!!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt heel mooi gelukt!
    Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk geworden zeg!
    En dat van die vervelende wol!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor jullie complimenten dames!

    Liefs Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit heb ik gemist schijnbaar!! Leuke foto's!! Je mag er zijn!

    Ja, dan is het moeilijk verwerken, maar de kleur is erg mooi!

    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Annabel, nu ben ik ook even op jouw blog, leuk! WAT een MOOIE sjaal is dit zeg!! compllimenten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je hier ook even langs komt KJ!
      You've made my day :-)

      Verwijderen