dinsdag 15 april 2014

Kleine organiser

Ik was ook al even op zoek naar een leuk idee om een 'organiser te maken voor aan mijn naaimachine.

Een grote die je onder de machine legt of een kleine?

Voor een grote had ik de stof niet liggen en het was mijn bedoeling om er restjes voor te gebruiken.
De stofjes zijn coupons die ik een quiltstoffenwinkel op de kop tikte een tijdje geleden.

Van de week zag ik deze link voorbij komen.
Dat ging hem worden
en voila, weer een 'handig hebbedingetje' klaar!



Het is een duidelijke tutorial en al mijn kleine restlapjes zitten er in dus project GESLAAGD!

Het 'vuilbakske' is gevoerd voor een mooie afwerking.
 De knoop komt uit de 'knoppendoos'.

Het gewicht van het speldenkussen zorgt er voor dat alles netjes op de tafel blijft liggen.

Je kan zelf kiezen hoeveel vakjes je maakt.
Ik heb er drie:
- Lostornmesje
- Zoomlatje
- Schaartje
Ook handig om leeg te maken dat het vuilbakske er af kan.

Wil je borduren of andere dingen naaien vanuit de luie zetel?
Dat kan want deze organiser kan je overal mee naar toe nemen en past ook op de leuning van de zetel.
Handig ding!


* één opmerking: op de één of andere manier klopten de maten van het speldenkussen niet.
Waarschijnlijk heb ik iets fout gedaan maar het was ook zo opgelost!

O nee, nog een opmerking!

* Als ik nog eens opnieuw zou beginnen dan hing ik het 'vuilbakske' rechts i.p.v. links.
Om handig te werken aan de naaimachine doe ik het vuilbakske er altijd af nu anders hangt het in de weg om mijn schaar te nemen!

5 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee! Hopelijk heb je niet al teveel je speldenkussen nodig en valt de boel op de grond, op blijft het ook zonder, goed hangen?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hé, ik vond dat ook een leuk idee! Het speldenkussen is aan het 'lapje' vast genaaid dus dat kan er niet af. Ik gebruik het aan de naaimachine enkel om de kopspelden die in de stof zitten tijdens het naaien op te prikken :-)
    Groetjes Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee zeg,mijn tante gaf mij ook een tip voor mijn lockmachine,voor mijn draadjes die eruit komen,en dat was gewoon een plastik zakje openvouwen!! ha ha
    Maar kan ook van stof! wie weet groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dat kan ook hé Esther maar deze vind ik wel mooier ;-)
    Groetjes Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk! Bij mij is het altijd chaos op de tafel als ik achter de naaimachine zit.... gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen