zaterdag 19 april 2014

Lady Lotta Bag NR.2

Voor de verjaardag van mijn dochter in mei wilde ik ook graag een Lady Lotta Bag maken om naar school te gaan.
Ik polste 's avonds in de zetel eens naar haar keuze voor een stofje zodat het zeker een tas zou zijn die ze mooi vindt. Onze keuzes liggen namelijk nog al ver uit elkaar en dan is het toch altijd weer moeilijk kiezen en kom ik geregeld met iets fout thuis. Deze keer ging ik deze fout NIET maken!

Ik DACHT dat ze dit stofje gekozen had en was blij dat ik het na de workshop van de stretchjurk bij Annamarieke mee kon nemen. Voor de voering koos ik een oranje stofje en de paspel werd rood, een mooi contrast met het bruin.

Ja ja, ik was content! Hier ging ze echt wel blij mee zijn!

Twee dagen later liet ik op de tablet 'toevallig' het stofje zien met de woorden: 
Dit vond je toch een leuk stofje hé?

Wel, dat viel even tegen!!
Bleek dat ik me vergist had, het was een ander dat ze mooi vond. :-(
Oooo, 'tja, dan heb ik de stof maar laten zien en voelde zij zich ocharme schuldig.
We besloten dat ik de tas toch ging maken en dan zou ze beslissen houden of niet.

Deze Lady Lotta heb ik een twist van mezelf gegeven met enkele extra's en zo aangepast aan de wensen van de 'bijna jarige'.



De tweede tas maken ging al een stuk beter dan de eerste!
Deze keer komt de tekening van de stof ook mooi uit.

In deze tas heb ik een extra zakje met rits gemaakt.

Hier zitten twee magneetsluitingen verstopt achter de grote houten knopen.
De knopen geven de tas iets extra's vind ik.

Onderaan zitten 'voetjes'.

Wil je ook een schouderriem? 
Geen probleem!

De schouderriem kan ook van de tas.

Een klein hartje voor mijn hartje ;-)

Ze wil de tas graag houden nu ze klaar is!
Wat heb ik toch een pracht van een dochter!
Nu moet ik natuurlijk weer op zoek naar een ander cadeautje om haar te verrassen maar dat zal wel lukken! :-)

Fijn Paasweekend iedereen!
Geniet van het lange weekend!




10 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige tas ! Die zou ik ook wel willen hebben of maken.
    Prettig weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Martine en ik zou zeggen gewoon doen!
      Groetjes Ann

      Verwijderen
    2. Superleuke,mooie tas....vanwaar heb je het patroontje? is het moeilijk?? ;) Groetjes Cindy

      Verwijderen
    3. Dag Cindy, bedankt! Ik heb het patroontje via een groep op Facebook. Of het moeilijk is ? Je hebt toch wel een beetje naaiervaring nodig en zonder een duidelijke tutorial was het wel even zoeken en puzzelen.
      Groetjes Ann

      Verwijderen
  2. Prachtig! Als ik je dochter was, zou het wel weten :-D
    Heb je dat zelf uitgedokterd of heb je een cursus gevolgd om de tas te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Aurelie!
      Nee ik heb geen cursus gevolgd dus het was eerst wel even puzzelen :-)
      Groetjes Ann

      Verwijderen
  3. Deze tas is echt prachtig!! Wat enorm mooi gemaakt zeg.... Ik kocht deze week stof voor een laptoptas voor oudste dochter, vond ik ook wel even spannend. Ik herken dat wel wat je hierboven schrijft! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Hennie!
      Ik ben benieuwd naar jou tas :-)
      Groetjes Ann

      Verwijderen
  4. waw knap seg...hopelijk lukt mij dat ook

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Dorien!
      Veel oefenen en dan lukt jou dat ook.
      Groetjes Ann

      Verwijderen