maandag 7 april 2014

Leuke maandag

Zaterdagnamiddag mocht ik mijn nieuwe naaimachine ophalen :-)
Lekker weer of niet maar zondag moest er dus getest worden!

Ik heb van alle prulletjes gemaakt en ook mijn losse broek die bijna klaar was toen mijn vorige machine de geest gaf.
Foto's van de broek laat ik liever niet zien.
De broek op zich is goed gelukt maar de print was beter voor een jurkje geweest. 
Veel te druk, alhoewel ik altijd wel voor drukke printjes en kleurtjes te vinden ben.
Omdat ze wel lekker zit mag ze nu verder versleten worden als pyjamabroek (in't donker zie je dat toch niet ;-) )

Je zal ook zien dat ik op verschillende plaatsen scheef of er naast gestikt heb maar het is toch ook weer even wennen aan deze machine. Het kan alleen maar beter worden!

Een tasje om een pamper en een bavet (slab) of 'zeverlapje' in op te bergen.
Hier heb ik er echt wel naast gestikt!!

Dit tasje kreeg een gestippeld biasbandje met kant.
Het zelfde luiertasje zonder biasband.

Een bavet (slab) of zeverlapje.
De onderkant is van badstof en er moet nog een kamsnap op gezet worden maar die had ik niet.

Een knuffeldoekje. Komt van een paneelstofje met allemaal verschillende figuurtjes en tekstjes.
Een hoesje voor de I-Pod van mijn dochter.

De binnenzijde is gevoerd met een ander stofje.
en voor mezelf een tablet-hoes.
Vooraan zit er nog een extra zakje op.

Deze is aan de binnenzijde ook met een contrasterend stofje gevoerd.
En vandaag kreeg ik mijn eerste gratis les van de naaimachinewinkel waar de basiswerking van de naaimachine wordt uitgelegd. Het was een leuke groep en les en we hebben allemaal toch ook wel enkele nieuwe dingen bijgeleerd over 'naaaien' in het algemeen wat ook weer mee genomen is.







De volgende les gaan we verder met het programmeren van de steken etc. Ben benieuwd!









3 opmerkingen:

  1. Nou Ann, het ziet er allemaal super uit! En een kniesoor die er op let of er een klein stukje scheef zit, kun je zien dat het zelf gemaakt is en dat vind ik persoonlijk juist wel iets hebben! Veel plezier met je nieuwe naaimachine!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk toch om zo lekker te experimenteren met een nieuwe machine. Je hebt gewoon leuke dingen gemaakt! Die afbeelding op dat knuffeldoekje is leuk!!!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wauw, wat een werk heb jij op zondag verzet! Ik kijk zo uit naar mijn eigen naaikamertje, dan kan ik ook weer eens aan het naaien! Nu gewoon de ruimte niet. Het ziet er prachtig uit, en dat naast stikken en zien dat het zelfgemaakt is, heeft toch weer zijn charme!! Liefs, Anne-Co

    BeantwoordenVerwijderen