zaterdag 5 april 2014

Naaimachine

Je hebt zo van die dagen dat het even allemaal niet mee zit.
Voor sommigen onder ons is dat bv. de dag dat je naaimachine forfait geeft.
Al dagen loop ik hier te grommen en uiteindelijk heb ik mijn stapeltje nieuwe stofjes maar even opgeruimd zodat ze niet telkens lonken wanneer ik voorbij loop.
Het is niet dat er geen werk genoeg is hé maar mijn naaimachine missen ...



Na 20 jaar trouwe dienst moet ik nu dus afscheid nemen van mijn Singer Professional xl-100.
In die tijd een hele dure naai- borduurmachine met oneindig veel mogelijkheden waar ik spijtig genoeg de helft nog niet van gebruikt heb.
Eigenlijk is het een klein defect. Er is een schroef afgebroken waar je de naald moet insteken en dat kleine prutsstukje kan niet meer verwijderd worden. Het ganse stuk moet vervangen worden en dat kost dan weer héél veel natuurlijk.

Ik ben me gisteren op verschillende plaatsen gaan informeren voor een nieuwe machine. Niet makkelijk met het grote aanbod dat er op de markt is.
Uiteindelijk ben ik terug voor een Pfaff gegaan (mijn allereerste machine die ik aan mijn moeder heb gegeven was ook een Pfaff) maar  deze keer zonder al te veel tierlantijntjes. Gewoon een degelijke machine waar ik van hoop dat het een goede keuze is.

Ik ben mijn oude naaimachine terug gaan ophalen bij de hersteller. Mocht je iemand kennen die op zoek is naar wisselstukken voor een Singer Professional xl-100 dan hoor ik het graag. Misschien kan ik op die manier de dag van iemand anders zo wat opvrolijken!

Prettig weekend iedereen!

P.S. de volgende dagen ben ik niet bereikbaar!
Voor dringende gevallen kan je me vinden 'in de naaikamer' :-)



2 opmerkingen:

  1. Heel veel plezier het het ontdekken van je nieuwe machine. Ik heb hier ook een Pfaff met borduursteken (die ik dus ook nooit gebruik....). Het boventransport is weer wel geweldig! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb sinds gisteren mijn nieuwe Pfaff en moet nog veel uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen