maandag 14 april 2014

Workshop stretchjurk bij Annamarieke

Vandaag leek het een beetje op een 'school-reis-dagje'.
Ik vertrok deze morgen naar de winkel van Annamarieke voor een workshop om een stretchjurk te maken.

Kon ik dat nog niet?
Zeker wel maar dan op mijn eigen aangeleerde manier en nu wilde ik wel eens graag het 'echte' werk leren.

Ik heb daar ook weer een stunt uitgehaald! Man, ik wordt er nog rood van tot achter mijn oren!!
Voor we de patroondelen op de stof gingen spelden en knippen werd er DUIDELIJK gezegd: 'let er op dat je tekening in de juiste richting geknipt wordt dus geen paardjes die met de benen in de lucht hangen of vogeltjes die onderste boven vliegen!" Nee, natuurlijk niet! en maar lachen :-)

en wat doe ik ...


Ik knipte mijn voorpand onderste boven! Mijn vogeltjes vielen van hun stokje. AAAAAHHH!!

Gelukkig kon er na wat gepuzzel toch nog een ganse jurk geknipt worden maar had ik nu een korte i.p.v. een lange mouw, oef!

Boven de winkel is de ruime, lichte workshopruimte die zoals je ziet ten volle benut werd.







's Middags had Annamarieke voor een lekkere lunch met dessert gezorgd en na de middag kwam de ijskar langs! Njammie!




Na de middag ging iedereen aan de slag met zijn naaimachine alhoewel er twee machines waren die niet echt mee wilden vandaag. Ook daar was gelukkig een oplossing voor!







Met biais of zonder? Je mocht kiezen.

En dit is het resultaat! 
(met de vogeltjes OP hun stokje)




Ik heb weer een fijne, leerrijke dag achter de rug met leuke mede-cursisten,
een slimme juf, een lekkere lunch en een geweldig gastvrije Annamarieke!


5 opmerkingen:

  1. Hij is leuk geworden! Ik heb vorige week patroon, effen stof en benodigdheden gekocht. Want ik wil dus ook een stretchjurk gaan maken! Als ik vragen heb kan ik dus ondertussen bij jou terecht ;-). En om foutjes te voorkomen ben ik ook voor een effen gegaan. Heeeel herkenbaar die stof op z'n kop knippen! Haha, kan gebeuren. Geniet er lekker van. Iedere keer als je hem aan hebt mag je trots zijn! Liefs, Anne-Co

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Anne-Co en veel succes met jou jurk! Ik ben benieuwd naar het resultaat :-)
      Groetjes Ann

      Verwijderen
  2. Wat een super leuke jurk is dit geworden!!! En gelukkig met alle vogels recht.... gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen