vrijdag 9 mei 2014

Blanche

Er zijn verschillende nieuwe volgers bij gekomen op mijn blog, leuk!
Welkom allemaal :-)

Deze week heb ik een nieuw patroon van Swoon Patterns uitgeprobeerd.

De stofjes had ik mee van het Stoffen Spektakel en zijn van Van Leuven uit Schellebelle.

Ik had een tip gekregen om een tas als verjaardagsgeschenk te maken.
De dame in kwestie houdt van retro en rood.
Deze combinatie leek me daarom geschikt voor haar.

Swoon had ook een nieuw patroon uitgebracht: de Blanche.
Er is een grote en kleine versie om te maken maar de kleine leek me als handtas het leukste.

Het is een echt 'test-product' geworden want er zitten naar mijn zin te veel fouten in dus deze tas blijft gewoon lekker bij mij. Ik zelf kan wel met die fouten leven.
Voor de dame in kwestie breng ik weer nieuwe stof mee van het volgende Stoffen Spektakel zodat zij wel een goed afgewerkte versie heeft.

Wat me van deze tas vooral bij blijft is dat ik veel te veel Vlieseline gebruikt heb om te verstevigen zodat de naden echt de dik waren om nog netjes alle rondingen glad te krijgen. Stom van mezelf natuurlijk want de stof op zich is ook dikker dan een katoentje.
Ik heb ook 3 verschillende paspels geprobeerd maar geen enkele leek 'iets toe te voegen' dus die heb ik er gewoon afgelaten.


Dit soort tassen hoeft niet echt een schouderriem maar ik heb hem er toch maar bij gemaakt.
Spijtig genoeg waren er in de winkel geen clipsen meer om hem te bevestigen maar ze zijn besteld. Voor de foto dan maar zonder schouderriem.

Geniet ondanks het weer dat ze voorspellen van het weekend! 


3 opmerkingen:

  1. Wow! Weer een onwijs mooie creatie! super mooi gedaan weer!

    Groetjes, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook zonder schouderriem een prachtige tas! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gemaakt Ann!! T lijkt me een megaklus zo'n tas.

    BeantwoordenVerwijderen