vrijdag 2 mei 2014

Nuno vilten

Vandaag heb ik een poging ondernomen om mijn roze sjaal te evenaren.
Ik moest het nu alleen doen en met een minimum aan materialen is dat wel een uitdaging.

De stofjes en zijde had ik eerder deze week al geverfd.
Deze keer ging ik voor fel groen. Dat paste dan weer bij mijn nieuwe tas die ik deze week ook maakte.

Er is nog véél ruimte voor verbetering bij het vilten maar al doende leert men en uiteindelijk ben ik nu toch een beetje trots op het resultaat.

Wat zo leuk is aan dat vilten is dat je je creativiteit helemaal los kan laten zolang je maar enkele regels respecteert. 

Ik stel jullie voor mijn gras-groene-lente-gevoel-sjaal!


Spijtig genoeg heb ik geen manequinpop om hem te draperen voor de foto en een selfie maken is helemaal niet mijn ding dus nu zo maar.

Hieronder enkele detailfoto's.


De roosjes zijn ook deze keer weer gelukt!


Een kantje wilde ik er ook echt bij.


Als extra detail heb ik in de bloemetjes ook pareltjes genaaid.


Het witte krulletje is nog een restje wol van mijn handtas die ik gehaakt had.


Op het donkerder groene lintje heb ik overal rocailles genaaid. Wel een heel werkje maar toch de moeite waard.




Weer een flamboyant geheel maar daar hou ik wel van.
Niet te 'gewoon' want daar zijn er al genoeg van!

Fijn weekend iedereen!!

10 opmerkingen:

  1. Een poging die gelukt is, het is een prachtige sjaal geworden.
    Geniet van het weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige sjaal! Echt knap!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig je sjaal!
    Een echt kunstwerk en helemaal met de roosjes en pareleltjes!
    super jij kan pronken samen met je tas!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi gedaan weer Ann! Je mag er zeker trots op zijn :D
    Ben benieuwd wat voor moois er nog meer gaat komen!

    Groetjes, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor de lovende woorden dames!!

    Groetjes Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Supermooi gemaakt Ann! Lijkt me een fikse llus.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Reacties
    1. Hihi :-) Dank je voor het compliment Melinda!

      Groetjes Ann

      Verwijderen
  8. Suuuuper mooi Ann!! Proficiat alweer! xxx

    BeantwoordenVerwijderen